ثبت نام لاتاری آمریکا و دریافت گرین کارت سال 2022

در این وبلاگ با ارائه مطالب آموزشی و روانشناسی در مورد خانواده در خدمتتون هستیم

ثبت نام لاتاری آمریکا و دریافت گرین کارت سال 2022

۵۵ بازديد

ثبت نام لاتاری 2020

لاتاری یک روش ساده و آسان برای کسب اقامت قانونی و دائم کشور آمریکاست. این ویزا یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی است که به دستور کنگره آمریکا از سال 1990، وزارت امور خارجه آمریکا مطابق ماده 203 قانون مهاجرت و ملیت آمریکا (Immigration nd Nationality Act) هر ساله در قالب یک قرعه کشی موسوم به لاتاری برگزار کرده و افرادی را از میان داوطلبین برای دریافت این ویزا انتخاب می کند که افراد منتخب کارت اقامت دائم آمریکا یعنی گرین کارت را دریافت می کنند. در صورتی که فرد منتخب از شرایط لازم برخوردار باشد می تواند ویزای-1 را کسب نماید. همچنین همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال هم می توانند به شرط داشتن شرایط لازم ویزای وگ-2 را کسب کنند.

شرایط لازم برای ثبت نام در لاتاری

شرایط موردنیاز برای ثبت نام هر فرد در لاتاری داشتن حداقل مدرک دیپلم 12 ساله (دیپلم + پیش دانشگاهی) و یا دارا بودن شرط جایگزین یعنی دو سال سابقه فعالیت در طی پنج سال گذشته می باشد. البته شغل مورد نظر نیازمند دوره آموزش دو ساله یا تجربه کاری است. همچنین این سابقه کاری بایستی در لیست مشاغل خاص اداره کار ایالات متحده (JOB ZONE 4)  با لحاظ امتیاز  SVP 7قرار داشته باشد. از جمله مشاغل موجود در این لیست می توان به طراحی گرافیک، طراحی وب سایت، مدیریت صنعتی کارخانه یا کارگاه و ...

 

هزینه ثبت نام در لاتاری

پروسه ثبت نام لاتاری را اداره مهاجرت آمریکا به صورت رایگاه انجام می دهد ولی از این جهت که تمامی مراحل ثبت نام توسط شرکت های مهاجرتی و زیر نظر کارشناسان مهاجرتی انجام می گیرد از این رو شامل پرداخت هزینه می شود. این هزینه هم نه به هزینه های رسمی فرم بلکه به خدمات کارگزاری مربوط می شود. هزینه ثبت نام لاتاری برای سال 2022 برای هر متقاضی اصلی 120 هزار تومان و برای همسر 30 و هر فرزند 20 هزار تومان مقرر شده است.

اعلام نتایج لاتاری آمریکا

اعلام نتایج لاتاری گرین کارت هر سال شش ماه پس از انجام ثبت نام این قرعه کشی یعنی در ماه می انجام می شود و نتایج آن در سایت dvlottery.state.gov/ESC در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد.

شرایط عکس

عکس مورد نیاز برای لاتاری بایستی دارای زاویه دید مستقیم به دوربین باشد، عکس مربعی شکل بوده و با طول 600 پیکسل تا 1200 پیکسل مورد تایید خواهد بود. عکس دارای زمینه سفید، رنگی و بدون استفاده از عینک و سمعک باشد.

نباید موی روی صورت را پوشانده باشد. ممانعتی برای افراد با حجاب و مسلمانان برای ارسال عکس باحجاب وجود ندارد. فقط بایستی گردی صورت به طور واضح مشخص باشد. عکس بایستی در قالب یک فایل دیجیتالی ارائه شود.


شرایط زندگی در آمریکا پس از برند شدن در لاتاری

ایالات متحده آمریکا با داشتن مساحتی کم در حدود کمتر از 10 میلیون متر مربع، به عنوان سومین کشور بزرگ دنیا شناخته می شود. زندگی در این کشور یعنی داشتن گزینه های فراوان برای تبدیل کردن رویاهایتان به واقعیت. می توانید در شغل مورد علاقه خود فعالیت داشته باشید.

حق کار، زندگی، حساب بانکی، تحصیل و ... برای افرادی که از گذرگاه لاتاری وارد این کشور شده اند وجود دارد و هیچ تفاوتی در شرایط زندگی نسبت به سایر شهروندان آمریکایی نخواهید داشت. وضعیت مالی و زندگی همه به خود شما بستگی دارد که چگونه بتوانید در یک کشور خارجی آن را مدیریت کنید. برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت الزاما شرط دریافت هیچ کمکی از جانب دولت آمریکا برای شما نخواهد بود.

شما می توانید شغل دلخواه خود را داشته باشید و محل زندگی خود را به میل خود انتخاب نمایید.

مزایای لاتاری آمریکا

از جمله مزایایی که برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا می تواند داشته باشد می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • حق انتخاب هر کدام از ایالت های آمریکا برای اقامت بدون وجود هیچ گونه محدودیتی
  • امکان داشتن هر گونه شغل یا کسب و کار دلخواه به غیر از مشاغل فدرال آمریکا
  • داشتن حق خرید و فروش نامحدود املاک
  • امکان نام نویسی در مدارس و دانشگاه های دولتی آمریکا
  • حق گرفتن گواهینامه رانندگی (با ذکر این نکته که گواهینامه ایران هیچ گونه اعتباری در آمریکا نداشته و باید مجدد اقدام به دریافت گواهینامه نمایید)
  • امکان بهره مندی از کلیه خدمات بیمه ای شامل بیمه بیکاری، تامین اجتماعی و بیمه درمانی
  • امکان دریافت شهروندی آمریکا بعد از پنج سال اقامت و واجد شرایط شدن برای دریافت آن
  • حق ورود و خروج از خاک آمریکا به دفعات نامحدود
  • امکان درخواست ویزا برای همسر و فرزندان مجرد
لاتاری آمریکا

افزایش شانس قبولی در لاتاری

افراد متاهل می توانند برای بالا بردن شانس خود جهت برنده شدن در لاتاری یکبار خود به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام کرده و همسر و فرزندان واجد شرایط خود را به عنوان همراه ثبت کنند و یکبار هم همسر شما می تواند به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام کرده و شما و فرزندان زیر 21 ساله مجرد را به عنوان همراه ثبت نام نماید. در این صورت است که شانس شما برای برنده شدن در لاتاری افزایش می یابد.

افراد مجرد زیر 21 سال نیز می توانند تحت شرایطی شانس برنده شدن خود را سه برابر کنند به این صورت که می توانند نام خود را یکبار در فرم پدر و یکبار در فرم مادر به عنوان همراه ثبت نام کرده و یکبار هم خودشان به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام نمایند.

داشتن تحصیلات عالیه، اعم از دکترا و بالاتر و سایر مدارک معتبر بین المللی هیچ تاثیری در افزایش شانس شما برای برنده شدن در لاتاری نخواهند داشت.

تعداد برندگان لاتاری در ایران به تفکیک هر سال

تعداد برندگان لاتاری در ایران، هر سال بسته به سهمیه ای که توسط سازمان خدمات تابعیت و مهاجرت آمریکا (INS) مشخص می شود، متفاوت است.

در جدول زیر تعداد برندگان لاتاری در ایران به تفکیک سال نوشته شده است: 

سال تعداد برنده های لاتاری در ایران
۲۰۱۳ ۶۰۲۹
۲۰۱۴ ۶۰۲۷
۲۰۱۵ ۴۹۹۲
۲۰۱۶ ۴۵۰۱
۲۰۱۷ ۴۵۰۰
۲۰۱۸ ۴۵۰۰
۲۰۱۹ ۴۱۹۹
۲۰۲۰ ۴۱۰۱
۲۰۲۱ ۶۰۰۱


منبع: https://fa.wikipedia.org


https://avije.org/lottery-registration-2022


https://www.fragomen.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.