موارد پر اهمیت هنگام شروع رابطه

در این وبلاگ با ارائه مطالب آموزشی و روانشناسی در مورد خانواده در خدمتتون هستیم

موارد پر اهمیت هنگام شروع رابطه

۱۰۷ بازديد
موارد پر اهمیت هنگام شروع رابطه



ساخت پایه ی رابطه بر اساس درک و احترام .
به تمام چیزهایی که شریک زندگی یا دوستتان می گوید و انجا م می دهد توجه کنید. زوجهای خوشبخت به جای تمرکز بر اشتباهات شریک زندگی خود ، کوچکترین فرصتها برای گفتن "متشکرم" به وی را غنیمت می شمارند .

کاوش و جستجو

در علایق یکدیگر کاوش و جستجو کنید ، پس از آن است که یک لیست طولانی از چیزهایی دارد که می توانید باهم از آن لذت ببرید. برای بیشتر کردن ِ علایق مشترک، سعی کنید چیزهای جدید را با یکدیگرامتحان کنید .


ایجاد

در صورتی که اشتباه کردید یا به احساسات شریک خود آسیب رساندید ، یک الگوی عذر خواهی ایجاد کنید و از آن تبعیت کنید . گفتن ِ: "عذر می خواهم" ممکن است در لحظه سخت باشد ، اما باید توجه داشت که این جمله ، اثر شفاگرِ شگرفی بر شکاف ایجاد شده در روابط دارد.

چنانچه شریک شما بداند که شما مسئولیت کلام و عملکرد خود را می پذیرید ، به شما بیشترراعتماد خواهد کرد و این جمله ، چنین تاثیری در او ایجاد خواهد کرد.

با گذشت ماه ها، در حالیکه رابطه ی شما رشد میکند ، چیزهای مهم تشخیص داده می شوند:

تغییرات در زندگی ِ خارج از رابطه ی شما ، بر آنچه از رابطه ی خود می خواهید و نیاز دارید تاثیر خواهد گذاشت . از آنجا که تغییر اجتناب ناپذیر است، از آن به عنوان یک فرصت برای ثمربخش تر کردن رابطه استقبال کنید و تلاش نکنید از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنید.

‍ تغییر در خواسته ها  و عقاید یکدیگر را بطور دوره ایی چک کنید و راجع به آن صحبت کنید:

برای صحبت در مورد تغییرات اتفاق افتاده در هدف ها و انتظارات یکدیگر، وقت بگذارید. زوج هایی که صحبت درمورد موضوعات سخت و حساس را برای مدتی طولانی نادیده بگیرند ، به احتمال زیاد ، بی اراده رابطه ی خود را به قعر برده و به آن آسیب می رسانند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.