اگر آینده فرزندتان برایتان مهم است ...

در این وبلاگ با ارائه مطالب آموزشی و روانشناسی در مورد خانواده در خدمتتون هستیم

اگر آینده فرزندتان برایتان مهم است ...

۵۴ بازديد
اگر آینده فرزندتان برایتان مهم است


دوس دارین بچتون زجر بکشه؟!
.
اگر قراره فرزند من روال سالمی رو در زندگیش طی کنه باید ورودی های ذهنش رو کنترل کنیم.
نمیشه توی دستگاه آبمیوه گیری شلغم بریزیم و توقع داشته باشیم به ما آب پرتقال تحویل بده.. 
.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی بچه ها خیلی زودتر به اطلاعاتی که به سنین بزرگسالی مرتبط هست دست پیدا می کنند. موبایل و کامپیوتر و تبلت و رسانه های مختلف حتی بازی های کامپیوتری.. ارتباط با جنس مخالف را در ذهن بچه های ما برجسته می کنند و تمرکز فرزند دلبند ما بجای این که روی تحصیل و ورزش و آماده سازی برای آینده باشد روی برقراری ارتباط با جنس مخالف خواهد بود که بجای لذت زندگی زجر و عذاب را برایش بهمراه خواهد داشت.
.
همسری که در سنین پایین انتخاب شود قطعا مناسب ازدواج نخواهد بود چرا که بدون شک ملاک های خامی در این انتخاب دخیل بوده اند. در کنار این مساله باید رسم و رسومات جاهلانه ای که خیلی از خانواده ها دارند هم اشاره کرد. اصلا معنا ندارد که بعضی از پدر مادرها از همان سنین پایین دختر خاله پسر دایی ها رو برای هم انتخاب می کنند و... به احتمال خیلی زیاد این کار باعث نابود شدن آینده این کودکان بی گناه خواهد شد.. 
.
مساله مهم دیگر این است که حواسمان باشد که چه آهنگهای را گوش می دهیم. کافیست خودتان یکم روی محتوای ترانه هایی که گوش می کنید دقیق بشوید متوجه عمق ماجرا خواهید شد. درصد بیشتر ترانه های امروزی درباره شکست عشقی و هجران و خیانت و.... تصور کنید این محتوا چه تاثیری بر روح و روان فرزند دلبند شما خواهد گذاشت.. 
.
بهتر است کمی آگاهانه تر زندگی کنیم. با توجه به این که حجم تنهایی های نسل جدید بیشتر از نسل ماست باید توجه ما به سلامت روان این نوگلان عزیز هم بیشتر از والدین خودمان باشد.
خدای عزیز و مهربان
قدرتی به من عنایت کن تا
بیشتر از پیش توجه مثبت نامشروط به
فرزندم داشته باشم که
از مشکلات احتمالی روحی او پیشگیری کنم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.