بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۰

در این وبلاگ با ارائه مطالب آموزشی و روانشناسی در مورد خانواده در خدمتتون هستیم

بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۰

۳۱ بازديد
بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی ۱۴۰۰



برای برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰ فرصت محدودی باقی مانده است، این روزها، داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی روزهای سرنوشت ساز و حساسی را سپری می کنند. برای یک مطالعه مناسب و استفاده مفید از زمان، داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی 1400  برای هر کدام از داوطلبان کنکور تجربی امری کاملا ضروری می باشد. بسیاری از رتبه های برتر کنکور تجربی با داشتن برنامه ریزی مناسب از دی ماه درس خواندن برای کنکور را از صفر شروع کرده و به موفقیت رسیده اند.

همه داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی از اهمیت برنامه ریزی برای موفقیت و پذیرش در رشته و دانشگاه های برتر، آگاهی دارند. داشتن یک برنامه ریزی روزانه برای مطالعه کنکوری، داوطلب را از سردرگمی رهایی بخشیده و آرامش روحی و روانی وی را فراهم می کند. داوطلب هر روز بعد از بیداری از خواب می داند از کجا شروع کند، چه کتابی را در چه مبحثی مطالعه نماید.

برنامه ریزی برای کنکور باید بر اساس روحیات هر فرد طراحی شود چرا که توانایی های هر فرد و ساعات مطالعه هر فرد نسبت به سطح یادگیری وی متفاوت است. مثلا ممکن است فردی بتواند با 14 مطالعه به موفقیت دست یابد و فرد دیگری با مطالعه 14 ساعته خسته شده و انگیزه خود را از دست بدهد. شاید شخصی هم با مطالعه 6 ساعته بازدهی فردی را داشته باشد که 14 ساعت مطالعه داشته است.

برای داشتن مطالعه اصولی، داوطلب باید از اصول و قواعد مورد نیاز برای مطالعه شناخت کافی داشته باشد که در ادامه به تعدادی از اصول برنامه ریزی در گروه تجربی خواهیم پرداخت.

انتخاب مکانی مناسب و بی سروصدا برای مطالعه

محل مطالعه دروس تاثیر فراوانی در میزان یادگیری دارد. در انتخاب مکان مطالعه خود دقت بسیاری کنید. مکانی ثابت و مشخص را جهت مطالعه انتخاب نمایید. مکان مطالعه تان باید بدون سر صدا و رفت و آمد افراد باشد تا با آرامش بیشتری به مطالعه بپردازید.

نور و دمای مناسبی را داشته باشد که از خستگی فرد جلوگیری کرده و موجب افزایش تمرکز شخص شود.

نحوه مطالعه درس های عمومی و اختصاصی

هرگز دو درس عمومی یا اختصاصی را پشت سر هم مطالعه نکنید. یک تایم درس عمومی و تایم بعدی درس اختصاصی را مطالعه کنید.

 بعنوان مثال:

یکشنبه

زبان انگلیلسی سال چهارم

شیمی سال سوم

ادبیات فارسی 2

زیست شناسی سال سوم

لغات و گرامر درس سوم

40 تست

فصل 3 و 4

فصل سوم

2 ساعت

1ساعت

2 ساعت

3 ساعت

تست زنی را فراموش نکنید.

آموخته های خود را با استفاده از تست زنی تثبیت کنید.

برای هر مطلبی که مطالعه می کنید، با استفاده از کتاب کمک آموزشی خوب مبحث مورد مطالعه را در حافظه بلند مدت تان تثبیت کنید.

تست های درس های اختصاصی را بلافاصله بعد از مطالعه و تست های دروس عمومی را یک روز (24 ساعت) بعد از مطالعه دقیق  انجام دهید. هرگز اجازه ندهید تست های آموزشی تان انباشته شوند و فرصت مطالعه شان را نداشته باشید. در این صورت استرسی که ایجاد می شود، موجب فراموشی دانسته های قبلی تان خواهد شد.

 تعیین میزان ساعت های مطالعه

با توجه به درجه اهمیت درس و سطح یادگیری فرد، زمان های مطالعاتی متفاوتی را برای مطالعه در نظر بگیرید. به عنوان مثال در رشته تجربی، درس زیست شناسی از اهمیت بیشتری برخوردار است، چنانچه در این درس ضعیف هستید، ساعتهای مطالعه بیشتری را برای این درس در نظر بگیرید. یکی از دروس مهم در رشته تجربی درس شیمی است که حتما تایم مطالعاتی خود را در این درس افزایش داده و از کتابهای کمک آموزشی و تست های تالیفی سوالهای کنکور سالهای قبل جهت افزایش سطح یادگیری خود استفاده نمایید.

چهار گام دربرنامه ریزی کنکور تجربی

گام اول: تعیین هدف

از مهم ترین گام ها برای دستیابی به موفقیت در رتبه های برتر کنکور سراسری تجربی تعیین هدف است.

قبل از انجام برنامه ریزی، هدف خود را تعیین کنید. برای این کار مرکز دانشگاهی و رشته مورد نظر خود را جهت ادامه تحصیل تعیین کنید.

تعیین هدف شانس موفقیت و قبولی را  بسیار افزایش می دهد. مهمترین موضوع بعد از تعیین هدف این است که هر گز امید خود را برای رسیدن به هدف از دست ندهید. حتما هدف مورد نظرتان را بر روی یک برگه نوشته و آن را جلو دید خود قرار دهید. به عنوان مثال: «من در کنکور سراسری در رشته پزشکی تهران قبول می شوم.»

 گام دوم: برنامه ریزی اصولی و دقیق

رسیدن به هدف در کنکور سراسری در گرو یک برنامه ریزی اصولی و صحیح است. بهتر است این کار به کمک مشاوران با تجربه و متخصص که اطلاعات کاملی در این زمینه دارند انجام بگیرد.

ممکن است بعد از مدتی دلسرد شوید ولی باز هم پیوستگی خودتان را در برنامه تان حفظ کنید، برای این کار  هر روز  هدفی را که در گام اول نوشته بودید را در نظر بیاورید و به جایگاه خود در آینده فکر کنید و و با انگیزه و انرژی ادامه داده و پیش بروید.

جهت برنامه ریزی روزانه و هفتگی مطالعه برای کنکور را در قالب یک جدول طراحی کنید. برای این منظور می توانید از دفتر های برنامه ریزی استفاده کنید و در آن ساعت های مطالعه خود را مشخص کنید و برای هر یک از مباحث تعدادی تست (تالیفی و کنکور) را نیز برای تست زنی مشخص کنید.

تقسیم بندی درس ها، باید براساس علاقه مندی به مطالعه درس ها باشد. درس های مورد علاقه خود را در اولویت مطالعه قرار دهید تا انرژی بیشتری جهت مطالعه داشته باشید.

بعد از هر یک ساعت مطالعه 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید.

 گام سوم: از کلی خوانی اجتناب نمایید.

جهت مطالعه برای کنکور سراسری بهتر است از کلی خوانی اجتناب کنید و کنکوری درس بخوانید.

برای کنکوری خواندن، مطالب کتاب را جز به جز  مطالعه کنید و صرفا جهت تمام کردن کتاب آن را مطالعه نکنید. در واقع باید کتاب را عمیق تر و اصولی تر مطالعه کنید. در غیر این صورت موفقیت برایتان امکان پذیر نخواهد بود.

مطالب را هرگز حفظ نکنید، بلکه از روش ها و تکنیک های خاص برای یادگیری استفاده کنید.

در حین مطالعه خلاصه نویسی و نکته برداری را فراموش نکنید. زیر مطالب مهم خط بکشید یا هایلایت کنید، تا در هنگام مرور بتوانید تنها مطالب مفید را مرور کنید.

 گام چهارم: شرکت در آزمونهای آزمایشی

در آزمون های آزمایشی با کیفیت و آزمون های مفید و سطح بالا ثبت نام کنید و در این آزمونها سطح خود را محک بزنید. این آزمونهای آزمایشی  برای رسیدن به موفقیت کمک فراوانی خواهد کرد. این آزمون ها را جدی بگیرید.

در سال های اخیر موسسات زیادی پدید آمده اند که برای آشنایی داوطلب با محیط برگزاری آزمون و آماده کردن داوطلبان برای کنکور اقدام به برگزاری این آزمون های آزمایشی می کنند. این آزمون ها با استرسی که پدید می آورند و با شرایطی که شبیه سازی می کنند، داوطلب را برای شرکت در آزمون کنکور اصلی آماده تر می کند.

برای موفقیت بیشتر و کسب نتایج بهتر جدول برنامه ریزی خود را بر اساس برنامه آزمون های آزمایشی کنکور تجربی که ثبت نام کرده اید، تنظیم کنید.

نقش مشاور در برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

برای داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی درسی جهت رسیدن به موفقیت در کنکور بهترین راهکار استفاده از یک مشاوره تحصیلی خبره است که راه را برای رسیدن شما به موفقیت هموار کند.

منظور از مشاور تحصیلی کسی است که تجربه زیادی در کار خود دارد و می تواند شما را برای یک برنامه ریزی و مطالعه اصولی راهنمایی نموده و پشتیبان خوبی برای شما باشد.

هرچند مطالعه برای رسیدن به هدف بسیار لذت بخش است، اما مطالعه در طولانی مدت موجب خستگی و کسالت داوطلب شده و به مرور او را بی انگیزه تر می کند. داشتن یک برنامه ریزی منسجم و اصولی موجب می شود حتی در صورت بی انگیزگی و خستگی همچنان به صورت پیوسته به راه موفقیت خود ادامه دهد.

داشتن یک مشاور و راهنما برای یک برنامه ریزی موثر در رسیدن به هدف و استمرار در راه موفقیت تاثیر بسیاری دارد. با مشورت یک مشاور می توانید با توجه به تفاوت های شخصی و ویژگی های منحصر به فرد خود برنامه ریزی مطالعاتی دقیقی را داشته و گام به گام  در راه رسیدن به هدف پیش بروید و به رشته و دانشگاه مطلوب خود برسید.

جهت یک مشاوره حرفه ای می توانید روی مشاوران مرکزمشاوره آویژه حساب باز کنید و بهترین مشاوره و راهنمایی ها را بگیرید.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه با تخصص و دانشی که در زمینه تحصیلی و مشاوره دارند آمادگی ارائه مشاوره به شما داوطلبان عزیز را دارند. می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه با مشاوران آویژه تماس بگیرید و از راهنمایی آنان برای گرفتن بهترین تصمیم ها استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.